vrijdag 9 september 2011

26 September 2001


Lieve Allemaal,

Even bijpraten. Eerst allemaal bedankt voor de ontzettend lieve reacties. Echt te gek en heel troostvol. Sommigen van jullie denken dat ik al geopereerd ben, maar dat gaat dinsdag 2 oktober gebeuren. Eerst heb ik in ruime ( 45 personen: jongste 8 maanden, oudste 69 jaar) familiekring mijn verjaardag gevierd met heerlijk eten, de nodige drankjes en gezellige uitjes waaronder een fluisterboottocht in de weerribben. 
 
Vorige week ben ik veel naar het ziekenhuis geweest voor diversen vooronderzoeken. Ik wist niet dat je het zo druk kon hebben met ziek zijn. Ik kreeg voor het eerst binnen de gegeven situatie een paar positieve berichten. 1. De celdeling is laag, dus geen erg agressieve kanker. 2. De cellen zijn receptor positief, wat wil zeggen dat ze gevoelig zijn voor hormonen en de kanker met hormoonremmende geneesmiddelen is te behandelen. Beide berichten zijn gunstig voor de prognose.

Afgelopen weekend heb ik genoten van het filmfestival samen met regisseur neefje Tim, juist afgestudeerd aan de filmacademie werd hij met twee andere jonge regisseurs genomineerd voor de Tuschinksi award. Jammer dat de prijs van f 5000, - gulden net aan zijn neus en zijn film Isabelle (naar het boek van Tessa de Loo) voorbij ging, maar we hebben toch veel plezier gehad in de stadsschouwburg waar hij ons (Aram en mij) naar binnen smokkelde en we lekkere drankjes en hapjes nuttigden in het aangename gezelschap van Paul Verhoeven, Monique van der Ven, Rob Houwer en nog heel veel anderen...
Oké nu op dus naar de totale borstamputatie met het zogehete okseltoilet. Daarna weer een week duimen voor de uitslag: schone lymfeklieren betekent gezien de lage celdeling in principe klaar. Wel onder controle blijven. Aangetaste klieren is weer een ander traject. In ieder geval bestralen, misschien aangevuld met een chemokuur. Afwachten maar. Ik weet nog niet hoe of ik na de operatie ben. Het schijnt dat je nog al wat problemen met je arm kunt krijgen i.v.m.de lymfeblokkade. Het is mijn rechter arm en ik ben rechts. Ik zal vermoedelijk wel beperkt zijn. 

Volgende week lig ik dus in het ziekenhuis en kom op zijn vroegst vrijdag naar huis met een drain. Dit betekent dat ik dan heel weinig kan. 

Lieve groeten, 
Sagita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten